Ponny

En av den bästa tiden, när man får rida ponnys. När man inte är för lång och fortfarande har "ponny" tiden kvar . Det är nog det bästa med att vara ung(när man rider )Och det är ju sjukt roligare att rida ponny än häst. Iaf enligt mig , och MÅNGA andra.
Men EN sak jag kan undra över ibland, att man tävlar ponnyn när den är gammal . Att man kan begära så mycket av en ponny som är så gammal?
Nej men om hästen klarar av det så kan man ju fortsätta , men jag själv skulle inte tävla en gammal ponny bara för att jag tycker det är kul.
Tycker inget dåligt om att kanske tävla 60-80 någon gång kanske varannan månad eller mer mellanrum mellan varje gång . Fast det beror ju också på HUR gammal den är . Men kanske skulle tänka bort tävlingar om hästen börjar gå över 24/25 års ålder . Fast som sakt om hästen klarar av det och så kan man ju fortsätta men det är JAG .

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3130950/images/2012/pic_503f7e90e087c3057f000092.jpg" class="image">



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MathildaKoskela

16årig hästtjej ifrån Nykvarn. Går barn&fritid i Huddinge.

RSS 2.0